Friday, 2024-12-27, 10:54:51
Welcome Visitor | RSS
Riddick Campus
Home
Sign Up
Log In
[ New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
  • Page 1 of 1
  • 1
Forum moderator: yasash  
Erotismul filmului francez - sex fără inhibiţii
ninnaDate: Thursday, 2012-11-29, 15:06:47 | Message # 1
Lector
Group: Support
Messages: 415
Awards: 3
Status: Offline
Erotismul filmului francez - sex fără inhibiţii


Nu cred că mai există dubii în privinţa cui deţine supremaţia atunci când vorbim de erotism, scene sexuale fierbinţi, pasiune debordantă. Francezii - dezinvolţi, fără inhibiţii, uşor bolnăvicioşi - şi filmul lor.


Filmul francez a reprezentat dintotdeauna o uriaşă industrie în jurul căreia s-au dezvoltat ziare, asociaţii, pasiunii exagerate. Într-o perioadă demult trecută, filmul francez a fost considerat filmul mondial şi, chiar dacă acum nu şi-a mai păstrat statutul, francezii produc anual 100 – 120 de filme, cele mai multe din Europa.

Apoi să nu uităm că tot doi francezi celebri au descoperit filmul, dincolo de orice dezbatere în contradictoriu, fraţii Lumiere au ţinut prima proiecţie publică într-o cafenea.

Legat de evoluţia societăţii şi de mişcările industriaşului provincial, filmul francez de la începuturi era o înregistrare documentaristă a realităţii, de unde s-a inventat şi conceptul de "ştire".

În timp, filmul francez s-a dezvoltat asemenea unui copil isteţ, parcurgând încet, dar sigur diferite etape: de la scheme superficiale de bâlci, la artă, istorie, adaptarea unor opere literare de valoare, filmul mut, mişcarea cinema d' art, impresionismul anilor 1920, tradiţia avangardiştilor, filmul artistic, realismul poetic (atmosfera era cea care conta), Brigitte Bardot, femei goale, natura păcatului, suprarealism...

Despre întreaga cultură a filmului francez ar trebui să scriem zile întregi ca să pătrundem toate misterele şi toate aspectele spectaculoase.

Dar, azi mă voi opri strict la ce înseamnă sexualitate şi erotism în filmul francez. Îmi voi permite să facă o remarcă în care cred cu tot dinadinsul: dintre toate popoarele care produc film, numai francezii s-au născut cu acel instinct aparte care să surprindă fenomenul sexual în totalitatea lui bizară – reacţiile fizice fără perdea, amorul necizelat, pasiunea nebunească, senzualitatea ca un păcat de care eşti ademenit, atracţia de la începuturi.

Bazat pe o tradiţie a egocentrismului, filmul francez a pus în scenă eroi dornici de libertate, căutători de sine şi de sensul vieţii, uşor naivi sau uneori foarte naivi, dar sinceri, extrem de sinceri.

Pe de altă parte, erotismul filmului francez a şocat prin distrugerea repetată a tabuurilor. Recunoscut pentru o astfel de abordare este Bertrand Blier care şi-a regizat filmele după propriile romane.

În filmul Les valseuses (1974), Blier nu numai că dă naştere unor staruri (Patrick Dewaere, Gérard Depardieu, Miou-Miou) ci şochează prin grotesc, prin cinism, prin suprarealism: doi băieţi şi o fată jefuiesc jumătate de Franţă, se excită în locuri publice, apoi observăm bărbaţi care îşi împrumută nevestele, transexuali, homosexuali, burghezi fără mască şi fără haine.

Nebunia franceză nu s-a oprit aici, dar cel mai bine ar fi să vă cumpăraţi un vin roşu, să alegeţi unul dintre filmele reprezentative pentru erotismul exuberant al francezilor şi să vă pregătiţi sufleteşte, de imaginaţie nu aveţi nevoie pentru că vă expun ei o realitate fantastică:

1. The Dreamers

Un tânăr american studiază la Paris, în anul 1968, unde se împrieteneşte cu un cuplu frate-soră cu legături bolnăvicioase. Totul se petrece pe fundalul revoltelor studenţeşti de la Paris din '68, iar acest "tot" îţi taie respiraţia.

2. Intimacy

Regizorul Patrice Chareau surprinde un bărbat după ce îşi părăseşte soţia şi copiii, resemnat cu gândul că nu va mai crede niciodată în dragoste.

Însă, ajunge într-o situaţie relativ bizară, conturată de sex, doar de sex. Într-o cameră unde totul este permis, dar nu foarte limpede, cu o femeie cu care nu vorbeşte, pe care nu o cunoaşte absolut deloc.

Dar sexul este cel mai spectaculos mod de a cunoaşte oameni…

3. Irreversible

95 de minute cu Monica Belucci despre timpul ireversibil care aduce la suprafaţă totul - durere, dar şi dorinţe.

4. Une vieille maîtresse

În regia lui Catherine Breillat, cu actorii Asia Argento, Anne Parillaud, Fu'ad Ait Aattou, în Parisul anilor 1835, nobilimea, încercând să ignore agitaţia şi conflictele epocii, se prinde într-un joc al legăturilor primejdioase.

5. Anatomie de l'enfer

Îndoliată, încearcă să îşi taie venele şi astfel se întâlnesc întâmplător. O femeie cu o expresivitate sufocantă care domină bărbatul din viaţa ei cu puterea bolnăvicioasă a victimelor.

sursa:
http://www.one.ro/relatii....0355858


 
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:


Copyright MyCorp © 2024